اخبار روز

جدیدترین اخبار روز

اخبار روز

جدیدترین اخبار روز

در برخی از مناطق کشور خاموشی ها کاهش یافته

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در برخی از مناطق کشور خاموشی ها کاهش یافته یا به صفر رسیده اند.

فریدون حسنوند ، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به تلاش این کمیسیون برای کاهش خاموشی های اخیر اظهار داشت: هفته گذشته جلسه ای با وزیر نیرو در کمیسیون داشتیم در آن جلسه ، وزارت نیرو روز گذشته به 13 صنعت اجازه تولید بیش از 10 هزار مگاوات برق را داد.


وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که این صنایع برق خود را از طریق نیروگاه هایی که در حال ساخت هستند تأمین کنند و در صورت وجود مازاد برق آنها را به شبکه سراسری تحویل دهند.


نماینده اندیمشک در مجلس با بیان اینکه طبق مذاکراتی که با وزیر نیرو داشتیم ، تصمیم بر این شد که به گونه ای عمل شود که اگر بخش خصوصی بخواهد برق صادر کند ، موانع صادرات برطرف خواهد شد: انجام شده است ، بخش خصوصی به آن نیاز خواهد داشت. این می تواند برق ارزان را به شبکه برساند.


رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به انتقال چندین نیروگاه به بخش خصوصی گفت: "ما 4 نیروگاه داریم که 4000 مگاوات برق گازی تولید می کنند. آنها طی جلسه ای با وزیر روز گذشته آمادگی خود را برای انتقال این نیروگاه ها اعلام کردند. نیروگاه ها به صنایعی گفته می شود که آنها آماده تحویل و بخش بخار خود هستند که حدود 2000 مگاوات است و با تحویل این 4 نیروگاه ، منابعی را که به دست می آورند برای تکمیل سایر نیروگاه های نیمه تمام هزینه می کنند.


حسنوند با بیان اینکه مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون با وزیر نیرو تا حدی اجرا شده است ، افزود: در جلسه روز گذشته با وزیر نیرو مصوبات هفته گذشته کمیسیون مورد به مورد بررسی شد که بخش های کوتاه مدت برای کاهش خاموشی ها را نشان داد آنها در حال اجرا هستند و برخی از آنها در حال اجرا هستند و در برخی از مناطق کشور ، برخی از خاموشی ها کاهش یافته یا به صفر رسیده اند.


وی افزود: امیدواریم با تدابیری که طی روزهای آینده اتخاذ می شود ، بقیه مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون عملیاتی شود تا شاهد کاهش خاموشی ها در سراسر کشور باشیم.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش وقایع اخیر را تدوین و به رئیس مجلس و نمایندگان ارائه خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد